Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου 2014

ΥΛΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ Α' ΛΥΚΕΙΟΥ


ΒΙΟΛΟΓΙΑ

Α΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕNIKOY ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ Α΄, Β΄ ΤΑΞΕΙΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕ.Λ.

Η διδασκαλία του μαθήματος θα πρέπει να προσανατολιστεί στην επίτευξη των στόχων/διδακτικών αποτελεσμάτων όπως αυτά περιγράφονται από το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών για τη Βιολογία της Α’ Λυκείου.

Σημειώνεται ότι οι εικόνες και τα γραφικά (σχήματα/διαγράμματα) που συνοδεύουν τα κείμενα του σχολικού εγχειριδίου αποτελούν μέρος της διδακτέας ύλης. Τα παραθέματα και οι πίνακες, αν και δεν περιλαμβάνονται στη διδακτέα ύλη, είναι χρήσιμο να αξιοποιούνται κατά τη διδασκαλία καθώς προάγουν τη σύνδεση της Βιολογίας με την καθημερινή ζωή και διευκολύνουν την κατανόηση της ύλης. Επιπλέον, χρήσιμο είναι να αξιοποιείται, κατά τη διδασκαλία υλικό που περιλαμβάνεται τον ιστότοπο www.dschool.edu.gr) καθώς και  έγκυρα λογισμικά από το διαδίκτυο ή άλλες πηγές, στις οποίες μπορεί να ανατρέξει ο εκπαιδευτικός.

Η διδασκαλία του Δυναμικού Ηρεμίας, της Νευρικής Ώσης και του Εμμηνορρυσιακού κύκλου (στις τάξεις και στον τύπο Λυκείου στων οποίων αποτελούν μέρος της διδακτέας ύλης) να γίνει από το κείμενο των σχετικών προσαρτήσεων.

Σε ό,τι αφορά την κατανομή των διδακτικών ωρών στα επιμέρους κεφάλαια που περιλαμβάνονται στη διδακτέα ύλη, προτείνονται τα ακόλουθα:

·         Α’ Τάξη Ημερησίου ΓΕΛ

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Κεφάλαιο 1
4 ώρες
Κεφάλαιο 9
10 ώρες
Κεφάλαιο 10
8 ώρες
Κεφάλαιο 11
2 ώρες
Κεφάλαιο 3
12 ώρες
Κεφάλαιο 12
13 ώρες
Σύνολο ωρών
49 ώρες

Τα κεφάλαια να διδαχτούν με την σειρά με την οποία αναγράφονται στον πίνακα.
 
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Α΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Θα διδαχθεί το βιβλίο «ΒΙΟΛΟΓΙΑ» της Α΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Καστορίνη Α., Κωστάκη -  Αποστολοπούλου Μ., Μπαρώνα – Μάμαλη Φ., Περάκη Β., Πιαλόγλου Π.
Τα κεφάλαια να διδαχτούν με τη σειρά: 1, 9, 10, 11, 3, 12.
 
ΚΕΦΑΛΑΙΟ
ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Κεφάλαιο 1
ΑΠΟ ΤΟ ΚΥΤΤΑΡΟ ΣΤΟΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ
Να διδαχθεί όλο το κεφάλαιο.
Κεφάλαιο 9
 
ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
 
Να διδαχθεί όλο το κεφάλαιο, εκτός της παραγράφου: Συνάψεις.
Η διδασκαλία των εννοιών: «Δυναμικό ηρεμίας» και «Νευρική ώση» να γίνει από τις Οδηγίες Διδασκαλίας (αρ. πρωτ. ………………………………..)
 
Κεφάλαιο 10
ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑ ΟΡΓΑΝΑ- ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ
Υποδοχείς – Αισθήσεις
Να διδαχθεί όλη η ενότητα.
Σωματικές Αισθήσεις
Να διδαχθεί όλη η ενότητα.
Ειδικές Αισθήσεις
Να μη διδαχθεί η παράγραφος
«Βιοχημεία της όρασης».
Κεφάλαιο 11
ΕΝΔΟΚΡΙΝΕΙΣ ΑΔΕΝΕΣ
Εισαγωγή – ορμόνες- τρόποι δράσης ορμονών
Να διδαχθεί η «Εισαγωγή» του κεφαλαίου στην οποία παρατίθενται τα είδη των αδένων και των ορμονών και η ενότητα «Ορμόνες» που περιλαμβάνει και την παράγραφο: «Τρόπος δράσης ορμονών».
Αδένες
 
Να μη διδαχθεί η ενότητα 
 
Κεφάλαιο 3
 
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
 
Να διδαχθεί όλο το κεφάλαιο.
Κεφάλαιο 12
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ – ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Εισαγωγή - Δομή και Λειτουργία αναπαραγωγικού συστήματος
Να διδαχθεί όλη ενότητα.
Η διδασκαλία του  «Εμμηνορρυσιακού κύκλου»  να γίνει από τις Οδηγίες Διδασκαλίας (αρ. πρωτ. ………………………………………)
Από τη μείωση στη γονιμοποίηση
Να διδαχθεί όλη η ενότητα.
Ανάπτυξη του εμβρύου- Τοκετός
Nα διδαχτεί όλη η ενότητα εκτός των παραγράφων:
«Αυλάκωση»,
«Εμφύτευση»,
«Σχηματισμός πλακούντα»,
«Ανάπτυξη του εμβρύου»,
«Τοκετός»,
«Ανάπτυξη μετά τον τοκετό – Γήρας»
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου